Lazurowe Wybrzeże,  Monaco,  Ogród Egzotyczny,  PODRÓŻE

Monaco – Ogród Egzotyczny

Ogród Egzotyczny (Jardin Exotique de Monaco)

Za czym dotarliśmy do Ogrodu przeżyliśmy małą gehennę .Nie wiedzieliśmy ,że można się przemieszczać windami, że są takie połączenia na całym wzgórzu , wewnątrz budynków np. wsiadam na samym dole i jadę na jakieś piętro dzięki czemu mogę znaleźć się na wyższych partiach wzgórza .

Jeśli chcemy udać się jeszcze wyżej to trzeba albo jakimś innym wyjściem  przedostać się do jakieś innej windy lub przejść się  kawałek dalej uliczką i poszukać następnego połączenia windowego. Tego jednak na dole nie wiedzieliśmy, wchodząc po stromych schodach zbocza mieliśmy dosyć zwiedzania . Zastanawiałam się jak można tu żyć , jak ludzie tu chodzą na zakupy czy do pracy ,a dzieci do szkoły. Już wyobrażałam sobie siebie na tych schodach z pełnymi siatami jak lecę po pracy z Carrefoura pod samą górę . Nic tylko strzelić sobie w głowę. Dosłownie musieliśmy wszyscy co chwilę odpoczywać ,do tego jeszcze panował niesamowity upał.

Widok z Ogrodu Egzotycznego

Ogród wynagrodził nam naszą wspinaczkę na sama górę . Panorama rozpościerająca się nad Monaco jest jednym słowem obłędna . Można stać ,stać i podziwiać wszystko całkowicie z innej perspektywy. Ogród został założony w 1933 roku ,znajdują się w nim różnorodna kolekcja kaktusów ,podobnie jak w niesamowitym ogrodzie w EZE.

Kaktusy pochodzą z różnych zakątków świata , między innymi z Meksyku , Stanów Zjednoczonych ,środkowej i południowej Ameryki,Afryki i Bliskiego Wschodu. Znajduję się tam również  inna roślinność śródziemnomorska.

Widok na Monaco -Stadion AS Monaco
Widok na misto i niższą część ogrodu
Widok na Wzgórze Zamkowe
Taras widokowy na Monaco
Widok z Ogrodu Egzotycznego na Głowę Psa

Ogród zbudowano  na skale, skąd rozpościera się niesamowity widok z każdego zakątka ogrodu na całe Księstwo Monako. Okazało się ,że jest tam też niesamowita jaskinia gdzie znajdował  się  szkielet mamuta z Syberii oraz znajdują się tam także szczątki  znalezione w pobliskiej jaskini.Weszliśmy bez problemu i zaczęliśmy zwiedzanie ogrodu i faktycznie warto było.Bardzo się podobało , dziewczynom tak samo, oczywiście te widoki , można patrzeć i patrzeć i ciągle coś nowego dojrzeć.

Niestety okazało się że ostatnich zwiedzających do jaskini wpuszczają o ile dobrze pamiętam o 16.00 , niestety nie poinformowano nas jednak o tym przy wejściu ,że jaskini już nie zobaczymy .Byliśmy bardzo zaskoczeni i zawiedzeni, że nie obejrzymy jaskini.Mam jednak nadzieję ,że jeszcze uda nam się odwiedzić Monako i wtedy zwiedzimy jaskinię . Drogę powrotną na sam dół wzgórza odbyliśmy windami, którymi można się szybko dostać na  dół lub na górę wzgórza. A my się tyle namęczyliśmy  przy wspinaczce schodami na samą górę.Warto jednak było pomęczyć się dla tych widoków.