Biarritz,  Francja,  Nowa Akwitania,  PODRÓŻE

Biarritz z dziećmi-Akwarium i Miasto Oceanu

Rozrywka w Biarritz

Jak już wspominałam we wcześniejszym wpisie Biarritz to miasto plaż i surferów.Rozrywki i zabawy dla dzieci na pewno nie zabraknie .

Biarritz to miasto uznawane za najlepsze do surfowania przez cały rok. Miejsca takie jak plaże Le Miramar, La Grande Plage, La Côtes des Basques, Marbella i La Milady to najlepsze miejsca dla tego pięknego sportu.

Odnajdziemy tu piaszczyste plaże między innymi Plaża Miramar i La Grande Plage to świetna szeroka  plaża i fajne miejsce do opalania, pływania i surfingu. Idealne miejsce dla miłośników sportów wodnych ,oczywiście spotkamy tu wielu surferów. Co roku odbywa się Surf Festival w lipcu

Znajdziemy tu również dużo wypożyczalni sprzętu do surfowania oraz co najważniejsze szkółek również dla najmłodszych.

Super atrakcje dla dzieci

Jeśli chodzi o szczegółowe informacje związane z cennikiem to odsyłam do stron podanych poniżej . W naszym przypadku rodzina 2 Dorosłych + 2 dzieci( nastolatki).

( dzieci inaczej liczone od 4 -12 roku i od 13- 17 roku życia)

Zakupiliśmy bilet łączony na obie atrakcje ( nasz koszt to 84 Euro).Warto – fajnie można spędzić czas z rodziną.Wiadomo jak trudno wyciągnąć gdzieś nastolatki , a tu niespodzianka wszyscy się super bawiliśmy.

Uwaga !

Proszę zwrócić uwagę ,że jeśli nie zna się języka to można wpaść na małą pułapkę .Odczuwalną bardziej dla nóg 🙂

Akwarium i Miasto Oceanu (Cité de l’Océan) nie są w jednym miejscu .

Najłatwiej zakupić bilet w Akwarium traficie tam szybko bo znajduje się przy Rocher de la Vierge (tam udaje się najwięcej turystów).Tam też zakupiliśmy bilet łączony na obie atrakcje i zaopatrzeni w ulotki ruszyliśmy na zwiedzanie Akwarium .Przepiękne miejsce . Ostatnim punktem zwiedzania były foki w basenie.

W Akwarium możemy również zakupić pamiątkowe monety

Wtedy dopiero okazało się ,że aby zwiedzić Cité de l’Océan trzeba opuścić Akwarium i udać się 3 km dalej do drugiej atrakcji . Niby niedaleko  jeśli ma się samochód ,ale nasz stał na parkingu i nie opłacało sie nam wracać .Po drugie harmonogram zwiedzania był trochę napięty bo na każdą z tych atrakcji trzeba poświęcić spokojnie 2,5 do 3 godzin . Często może nawet więcej jeśli będzie gdzieś kolejka (na takie możemy liczyć w Cité de l’Océan przy niektórych atrakcjach ). I po trzecie wydawało mi się ,że jednak spacer 3 km ( szybszy w tym przypadku) będzie lepszy niż powrót po samochód  i potem ponowne poszukiwanie parkingu.

Wyruszyliśmy w drogę do Miasta Oceanu , jednak okazała się to podróż trochę  uciążliwa( tego dnia było bardzo duszno i trochę się zmachaliśmy:)Niby tylko 3 km ,ale na mapie inaczej to wygląda.

I wtedy minął nas autobus  ,który jak się później okazało jechał w stronę Cité de l’Océan. Kursują specjalne autobusy tylko po to aby przewozić turystów pomiędzy tymi atrakcjami ( na pewno w sezonie). Udało nam się pojechać następnym, kierowca mówił tylko po francusku i chciał po 1 Euro od osoby ( brak drobnych ) ,więc machnął ręką i pojechaliśmy .W końcu udało się nam dostać do drugiej atrakcji dla całych rodzin 🙂

Akwarium w Biarritz

Adres: Plateau de l’Atalaye64200 Biarritz

Cité de l’Océan

Adres: 1 avenue de la Plage, la Milady 64200 Biarritz

Akwarium w Biarritz -Le Musée de la mer – Aquarium de Biarritz

Zaraz przy Rocher de la Vierge znajduje się Akwarium Biarritz Océan (wcześniejsza nazwa  le musée de la Mer). Pierwsze muzeum zostało stworzone przez oceanografa Léopolda de Folin w 1871 roku ,potem jednak stworzono nowy budynek w style Art Deco w 1933 roku.

Natomiast w 2011 roku akwarium zostało zmodernizowane z 3 500 m2 do 7 000m2. Akwarium stało się jeszcze bardziej atrakcyjne .Odnajdziemy tu wiele gatunków ryb ,ośmiornice,jeżowce ,płaszczki , mureny ,żółwie nawet wielki zbiornik z rekinami ,a na samej górze basen z fokami . Wszystko to możemy zwiedzać w delikatnej nastrojowej muzyce pasującej idealnie do  tego podwodnego klimatu. Całość podzielono na strefy.

1. Strefa atlantycka z 6 akwariami

2. Strefa karaibska z 12 basenami

Tu znajdziemy miedzy innymi piękną rafę koralową

3. Strefa indo-pacyficzną z 7 akwariami i 2 dwoma basenami.

Muzeum

Odnajdziemy również szkielety wielorybów oraz naturalnej wielkości orki oraz muzeum opowiadającą historię połowów w Zatoce Baskijskiej. Znajdziemy wystawę przedmiotów związanych z nawigacją  oraz przedmioty używane na statkach.

Na samej górze znajduje się basen z fokami

Akwarium w Biarritz

Adres: Plateau de l’Atalaye64200 Biarritz, Francja

Cennik tylko akwarium :

Dorosły : 15 Euro  /Grupowy -13 Euro

Dziecko (od 4 do 12 lat)-11 Euro /Grupowy -7 Euro

Nastolatki od 13 do 17 lat- 13  Euro  / Grupowy – 10 Euro

( Wizyty z przewodnikiem po wcześniejszym ustaleniu terminu /powyżej 20 osób )

Połączenie Biarritz Océan : Akwarium Biarritz + Miasto Oceanu

Nastolatki od 13 do 17 lat-16 Euro

Tu kupisz bilet

Cite de I Ocean

Odnajdziemy tu sporo atrakcji mniej lub bardziej interesujących w zależności kto co lubi : można obejrzeć film z żarłaczami szarymi w samym sercu Polinezji.

Film w technice  3 D oglądamy w specjalnych goglach ( niestety nie udało sie nam dostać ,zbyt duża kolejka -a liczba miejsc ograniczona na film trwający 12 minut .Film przedstawiam nam specjalny zespół ludzi którzy w 2014 roku jako pierwsi na świecie zanurzyli się w największym stadzie żarłaczy na świecie .

Możemy udać się na Virtual Surf  jest to gra o surfowaniu w wirtualnej rzeczywistości.

Skorzystać z Surf Sensation 5 D i poczuć chociaż odrobinę  jak surfer lub znaleźć się w batyskafie -kino z realistycznymi efektami specjalnymi przenosi nas na biegun północny i południowy.
Znajdziemy się również na pokładzie promu i spotkamy się  z niedźwiedziami polarnymi, wielorybami, pingwinami (bardzo realistyczny film) lub idź na Wirtualna wycieczkę 360 stopni.

Każdy odnajdzie coś dla siebie , polecam Seaborg , nie chciałam na to iść ,widząc jak niektórzy krzyczą i ile jest obrotów na karuzeli .Ale obiecałam córkom i poszłam , tym bardziej że na prawą i lewą stronę wchodzą po 4 osoby.Czy weszłabym na to drugi raz -Nie , to nie jest zabawa dla strachliwych ,ale raz można spróbować .Wszystko trwa 4 minuty ale masz wrażenie że trwa to dłużej i kręci cię 360 stopni  na wszystkie strony jak szmacianą laleczką.Faktycznie może się miękko zrobić.

Wejdź do szkieletu wieloryba ,dowiedz się więcej o oceanie i ich mieszkańcach.

Cité de l’Océan

Adres: 1 avenue de la Plage, la Milady
64200 Biarritz

Cennik :tylko   Cité de l’Océan:

Dorosły : 13 Euro  /Grupowy -11 Euro

Dziecko (od 6 do 12 lat)-9 Euro /Grupowy -7 Euro (1-12 lat)

Nastolatki od 13 do 17 lat- 11  Euro  / Grupowy – 9 Euro

Tak jak pisałam wcześniej najlepiej się opłaca połączyć obie atrakcje razem.